The difference between try and triumph is just a little umph! - Marvin Phillips

tisdag 15 februari 2011

Rött te och ägg.


Har varit inne på ett par av mina favoritbloggar för att få inspiration och såg att Alva skrivit ett jättebra inlägg med tips på bra mellanmål, ni hittar det här!

I alla fall..
Jag inser ganska ofta att jag i vissa avseenden är en riktig "allt eller inget"-människa. När det gäller mat och träning fungerar det absolut så i mitt huvud att det antingen är en strikt diet och träning varje dag som gäller eller en 200grams chokladkaka som kvällsfika varje kväll. Det finns inget mellanting för mig, och det är det jag måste jobba på!

Är jag hungrig för att jag slarvat med något av målen är det bättre att koka ett ägg och äta som ett mellanmål än att djuret i mig tar över och kastar sig över närmaste bakverk. Så tänker jag i alla fall att jag borde börja tänka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar