The difference between try and triumph is just a little umph! - Marvin Phillips

lördag 1 januari 2011

Inte ett endaste ett!

Iår har jag inte ett enda nyårslöfte att förhålla mig till.
I vanliga fall brukar jag ju vara "duktig" på att högtidligt sätta upp mängder av mål jag ska nå under året (gå ner 10-15kg, ta tag i den där förbannade träningen eller kanske lyckas lägga liite mer tid på skolan än året innan?) Nej, den här gången ska jag göra saker och ting lite annorlunda..

Det är länge sedan jag ställde mig på en våg men jag skulle gissa att jag väger in på omkring åttio kilo (mon dieu, bara att skriva ner det får mig att vilja dra täcket över huvudet..) men nu jäklar ska jag tillbaka ner under sjuttiostrecket vilket snabbt uträknat innebär ett ras på tio kilo. Det ska gå. Inte för att jag avlagt något pretantiöst löfte under vinande raketer utan för att jag vill. Absolut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar