The difference between try and triumph is just a little umph! - Marvin Phillips

söndag 9 januari 2011

Shake baby shake ;)

Enligt Modifast-metoden bör man arbeta sig igenom fyra steg där man går från att ersätta samtliga mål mot deras LCD (low calorie diet) kostersättning, till att succesivt börja äta "vanlig" mat igen. Jag har testat detta innan och det fungerar jättebra, magsäcken krymper snabbare än man tror och efter de första två veckorna blir det lättare och lättare att skilja hunger från sug..

Den här gången tänker jag dock börja i det andra steget, vilket innebär att jag bara byter två mål per dag mot shakes. Detta för att jag skriver ett arbete tillsammans med en tjej som har stora problem med sin vikt. Jag förstår att det kan verka lite märkligt att jag skulle anpassa mig efter någon annan, men jag vill inte skylta med en sådan här sak när jag träffar henne dagligen.

Alternativet hade varit att vänta ytteligare två veckor, men jag känner att jag vill ta tag i min vikt NU!

, jag byter frukost, ett mellanmål och middag mot shakes och äter en vanlig men "smal" lunch i två veckor från och med imorgon (10-23 januari). Det är planen :) Update! De dagar jag inte är i skolan byter jag samtliga mål mot shakes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar